fredag 17 april 2009

Buon giorno, Principessa!


Tyvärr tog jag inga bilder i Aberdeen, den här är snodd av Tory (längst till höger) som hade oss att posa framför havet som äkta turister, trots att vi alla höll på att frysa ihjäl. Sammanfattningsvis var det en lyckad resa med många höjdpunkter som havet, (trots kylan) universitetet, (kullersten och Harry Potter-hus!) Warren från Hollyoaks, (stjärna i en för mig helt okänd tv-serie) och trötta flumdiskussioner på hemvägen. Det bästa var nog deja-vu-känslan när vi körde fel på exakt samma ställe som på vägen dit...

Har just avslutat en något försenad filmkväll. La vita è bella är en fantastisk film, ifall någon hade missat det. Imorgon ska jag åka till Loch Lomond med International Society, hoppas på lite mer sol än när jag var där sist. Det ser ganska lovande ut. Och nu måste jag sova. Ska berätta mer om livet någon annan dag, lite tidigare på dygnet.

Men förresten: den 25 maj kommer jag till Sverige!

6 kommentarer:

5Aces sa...

På tal om filmer, har du sett everything is illuminated? Den är bra.

Hur ser planeringen ut efter 25:te?

Boel sa...

Nepp, den har jag inte sett. Övertyga mig om dess storhet så kanske vi kan ändra på det.. ;D

Jag stannar i Uppsala resten av maj och jobbar i Lund hela juni. Sen åker jag till Japan, och sen tog planeringen slut. Hade tänkt hinna med att bara drälla runt och ha sommarlov lite också. Och åka ut på landet. :)

5Aces sa...

:D

Hmm... storhet...
Elijah wood spelar en något sjuk sammlare (kontorstyp med stora glasögon), sammlar alla möjliga familjeföremål och lägger dem i små påsar. tex farmors löständer. Han är jude och beger sig till ukraina för att söka sin släkts förfluna.

Den är humoristisk men behåller allvaret.

Även om det verkar så eller inte så borde du se den ^^.

5Aces sa...

det blev nog lite oläsligt men du kan ju försöka :P

Boel sa...

Låter intressant! Så ja, den får hamna på filmer-att-se-listan. :)

5Aces sa...

:D