torsdag 12 februari 2009

Go fish.

Jag är nu uppe i två brandlarm sedan jag kom tillbaka. Ett igår och ett idag. Fast gårdagens larm räknas bara nästan, det var nämligen inte här utan i Murray Hall. Så vi kände oss lite extra lyckade som inte ens hade behövt vara där. Men det blev en bra kväll ändå. Under ett spel fick någon fick kortet "make a rule" och hittade på den briljanta regeln "ingen får prata engelska". Det blev många språk, totlat kaos och jättekul.

Hur tråkigt det än är måste jag nu få prata lite om vädret. För det är så sjukt på det här stället. Det har varit vårkänsla i luften i flera dagar, varmt och soligt, lite vinter kvar men ändå helt klart vår. Och så imorse var det helt vitt ute. Crazy.

Igår såg jag en grymt bra film som heter Frost/Nixon. Den handlar som titeln antyder om David Frosts intervju med Richard Nixon efter att Nixon avgått som president. Otroligt intressant, både journalistiskt och... ja, allmänt. Så nu har jag helt enkelt inget val, jag måste leta rätt på den riktiga intervjun. "Finns i sjön" var min första tanke, men närmare verkligheten ligger nog svaret "finns på youtube".

Inga kommentarer: