söndag 24 maj 2009

Quality with options.

Det blir aldrig som man tänkt sig. Lördagens planerade tur till Glasgow blev inställd, och jag kände mest att jag ville göra vad som helst med min lördagkväll utom att sitta i ett deprimerande tomt rum och stirra på min resväska. I sådana lägen är det fint med spontana vänner som hittar på nya planer på nolltid. Vi åkte och campade i en by utanför Stirling. En väldigt liten by. ("This street here is Thornhill.") Vi gjorde en pubrunda av de två pubar som finns i Thornhill, sedan satte vi upp tält där vi låg och pratade och lyssnade på musik halva natten, och sedan sov jag förvånansvärt gott med tanke på kylan och underlaget. Det blev en väldigt bra kväll. Det kändes på det hela taget mycket bättre än en Glasgow skulle ha varit.

Sedan jag kom hem har jag ägnat mig åt att undvika min packning och att svära åt den. Den som satte viktgränsen 15 kg tänkte sig inga flyttlass, och den som tänkte att hon skulle få ner hela sin skivsamling i resväskan misstog sig å det grövsta. Nu har jag efter mycket suckande lyckats banta ner väskan till önskad vikt. Vilket också innebär att jag har spridit ut diverse saker hos diverse personer över sommaren. Så nu har jag något att roa mig med när jag kommer tillbaka i september...

Inga kommentarer: