måndag 4 maj 2009

Swedish kladdkaka.

Idag är det måndag, Bank Holiday här i landet, och slut på lektionerna för den här terminen. Och jag sitter här och känner mer för att blogga än att börja på min engelskauppsats. Jag har, efter ett antal utbrott på min tutor och på litteraturanalysmentaliteten i allmänhet, bestämt mig för att droppa engelskan till nästa år. Quiero estudiar español.

De senaste dagarna har jag haft besök, lyckades klämma in både Emma och Helena (och mig själv) i mitt rum. Vi missade Valborg men kompenserade med att fira Vappu (första maj) i fredags. Eller "Finnish Hat Party" som folk började säga, eftersom brukar ha studentmössan på sig på första maj i Finland. Det var inte så många som hade studentmössor, men det fanns en del andra hattar. Eftersom vissa tolkade "hat party" lite friare än det var meningen.

Igår var vi i Edinburgh, det var fint. Det var fint väder, vi vandrade runt och tittade på utsikten. Vi hittade ett fantastiskt antikvariat där åtminstone jag hade kunnat bosätta mig ett tag, och en restaurang med underbar curry. På kvällen gick vi på bio och såg Coraline i 3D-format. Mycket sevärd film, väldigt Tim Burton.

På Edinburgh University campus hittade vi ett svenskt kafé, det var en väldigt bisarr upplevelse. De serverade svenska saker som till exempel brysselkex och kladdkaka. Och svensk glass, som tydligen är godare än annan glass. Tänk, man lär sig något nytt varje dag...

Inga kommentarer: