lördag 3 oktober 2009

Mitt namn är Plåt.

Ja. Det är ju för bedrövligt att jag har varit här i över en månad utan att skriva en enda gång. De första veckorna kan jag skylla på bristande internettillgång, de övriga veckorna kan jag skylla på... värk i vänstra lilltån, till exempel. Eller allmän distraktion. Anyway.

Mycket har hänt. Jag trivs väldigt bra i den nya lägenheten, även om den ligger lite off. Man vänjer sig. Jag har lärt mig att stresscykla till universitetet på fem minuter, gå den fina bakvägen där man har utsikt ända till slottet i Stirling, och att räkna med att bussarna alltid är antingen sena eller tidiga. Det fungerar bra, och det är så himla fint här att det nästan inte skulle spela någon roll om det inte gjorde det.

Skolan har också kommit igång igen. För er som inte visste det pluggar jag nu journalistik (äntligen!) spanska (si, si!) och freds- och konfliktkunskap (distanskurs i Uppsala). Såhär långt innebär det mest en väldig massa läsande, men det mesta är intressant.

I övrigt leker jag med Amnesty. Jag sitter i styrelsen tillsammans med fyra av mina flat mates och två outsiders, och vi planerar all världens fantastiska kampanjer. Typ. Jag funderar också på vart jag skulle vilja ta vägen nästa år, ska börja ansöka om utbyte snart. Det lutar åt Kanada, men vem vet.

Så är det här. Nästa uppdatering ska inte dröja fullt så länge.

6 kommentarer:

5Aces sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
5Aces sa...

Wohoo! Up and running again ;D. Kan man skypa med dig nån gång??

Boel sa...

Absolut! Just den här helgen har jag besök, men nån gång nästa vecka går bra. :)

5Aces sa...

ok, har du tid på tisdag?

Boel sa...

Tisdag är en ganska dålig dag. Funkar onsdag?

5Aces sa...

kanske lite sent nu xD, imorrn ska jag gå och se Andy mckee (http://www.youtube.com/watch?v=Ddn4MGaS3N4) med Hardy. Så nån gång i helgen?