tisdag 3 november 2009

Fàlite gu Alba.

Det har lyckats bli november här också. Första dagen efter lovet inleddes med spöregn, så jag tänkte ta bussen istället för att cykla imorse. Men det tänkte inte bussen, den körde förbi. Så vi gick, blev blötare och blötare, och när nästa buss körde förbi och sprutade en svallvåg av vatten över oss kändes det mest av allt som ett skämt. Jag har spenderat resten av dagen med att torka.

Jag har också fått nyheter om Zambia (dit jag ska åka nästa sommar om någon har missat det). Projektet är indelat i perioder, så alla inblandade åker inte samtidigt. Jag kommer alltså vara där i sex veckor, inte hela sommaren. Så, jag kommer hinna till Sverige i sommar utan att sätta andan i halsen. Bra va?

Ett kort inlägg är också ett inlägg. Har jag hört.

1 kommentar:

Hardy sa...

Scottish weather. British transport. Have a nice day.