lördag 15 november 2008

Happy Time.

Hej igen, jag börjar känna att veckorapporter är min grej här på bloggen. Håll tillgodo. (Det kan ju eventuellt bero på det sjunkande antalet kommentarer. Nudge nudge.)

Idag har jag varit och simmat, det var riktigt riktigt härligt. Jag har efter mycket velande kommit fram till att jag inte vill simma i någon klubb utan själv när jag har lust. Så nu ska jag bara komma fram till om jag ska försöka få tillbaka medlemsavgiften eller se mig som sponsor till Stirlings simklubb.

Annars händer inte mycket i helgen, det är lugnt och skönt. Ska gå på bio om några timmar, förstår inte att jag har bott här i flera månader utan att besöka biografen som finns på campus. Men nu ska det ske i alla fall, filmen heter Blindsight och handlar om blinda människor i Tibet.

I veckan har jag ägnat mig åt komfortabel utgång. I tisdags var det Ned-night. För alla som aldrig hört ordet hänvisas till allas vårt wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Ned_(Scottish Det innebar alltså mjukisbyxor, T-shirt och huvtröja. I onsdags fortsatte vi på samma tema och gick på pyjamasparty. Det var ganska dött, men rätt så trevligt ändå.

I torsdags var jag på whiskyprovning. Så nu kan jag snurra och sniffa och doppa tungan och allt vad man nu ska göra innan man får dricka på normalt sätt. Min slutsats efter fem sorters single malt är att whisky inte är så hemskt, speciellt inte när den inte smakar whisky. Det är något med den där typiska whiskysmaken som är väldigt obehagligt, men så fort det smakar mer än så är det faktiskt ganska gott.

Igår hade vi spelkväll i Murray. Vi spelade Cluedo, och Doug försökte övertyga oss om att ett av mordvapnen är en tvättsvamp, vilket ledde till smått obehagliga diskussioner. Vi spelade TP, och det är så mycket svårare i brittisk upplaga. Vet inte hur många frågor som började med "Vilket engelskt grevskap..." eller handlade om barnprogram eller tv-serier som ingen av oss hört talas om.

Nu ska jag fortsätta skriva om en partidebatt på det heta ämnet skotsk självständighet.

2 kommentarer:

Hardy sa...

Du får för lite kommentarer? Simma lugnt.

Det du skriver om TP påminner mig osökt om den gången för ett antal år sedan när jag drabbats av hybris och anmält intresse att delta i Jeopardy med Magnus Härenstam. Som jag senare sagt borde jag ha förstått att jag inte borde ställa upp i ett program som heter nåt i närheten av "Ge Opp, Hardy". Men när jag kom till uttagningen i en hotell-lobby intill Valhallavägen, så upptäckte jag att allmänbildning nu för tiden stavas TV, film och media. Först fick jag en fråga om gamla testamentets omvärld, vilken jag självklart tyckte var enkel. Sedan kom kallduscen i form av frågor om vilken skådespelerska som spelar en viss roll i TV-serien "Vänner" samt i vilken stad en viss chefredaktör skulle ha varit professor om hon inte varit tjänstledig för att arbeta just som chefredaktör. Efter denna utfrågning blev jag raskt avfärdad som mindre allmänbildad. Eller ta det populära programmet "Melodikrysset". Där är det samma sak. Jag kanske vet namnet på en låt, men då gäller frågan istället vilken TV-serie som sagda låt varit signatur till. I could go on and on.

Tack för att du breddar min allmänbildning med ord som Ned. Men försök byta stavning på det svenska ordet "skotsk". Konsonanten räknas som dubbeltecknad på grund av att det finns andra konsonanter i sällskapet. Tack för ordet. / Pa

Anonym sa...

Tvättsvamp!! :D