fredag 7 november 2008

En liten uppdatering.

Det blev en tvåveckorspaus, så kan det gå. Men nu är jag i alla fall här med en uppdatering.

Jag var i Sverige i en vecka, slappade, gjorde noll skolarbete, men hann med ganska mycket vänner och familj. Det var väldigt trevligt. Lite konstigt är det att åka mellan två liv på det där viset, men jag ska nog hinna vänja mig vid det också. Det är bara en månad tills jag åker tillbaka igen, inga tentor innebär sinnessjukt långt jullov.

Jag åkte tillbaka i söndags. Ska från och med nu försöka undvika att flyga via London, ett sånt slöseri med både tid och flygbränsle. Men på kvällen kom jag i alla fall fram. Hittade en Michelle som klippt av sig allt hår, och ett oförändrat campus. Vi gick över till Murray Hall och tittade på Amores Perros. Den är faktiskt väldigt bra, men lite väl lång för att påbörja vid tio...

Den här veckan har i stort sett handlat om att skriva uppsatsen som jag inte skrev på lovet. Eller nej, det har hänt annat också, alldeles för mycket egentligen, annars skulle jag nog inte fått så bråttom med uppsatsen.

I tisdags var det som bekant ett litet val som jag tänkte titta på, så det gjorde jag tillsammans med Dave och hans katter. (De är fem stycken, så jag hade minst en i knät hela tiden.) Men jag var lite för trött för det där med valvaka, och ironiskt nog missade jag den spännande biten. BBC:s sändning höll på till klockan sex, så jag gick och lade mig vid halv tre och tänkte att det skulle bli intressant ungefär vid fem. Men nej, Obama vann strax efter fyra. Jaja, det var i alla fall trevligt att vakna till det resultatet, och ett vackert och avslöjande sms ("Tack gode gud!"). Så jag gick upp ändå och såg talen och efterpratet.

Onsdag blev alltså en ganska så trött dag då ingenting blev gjort. Men det var trevligt ändå, var på Bonfire Night och såg en valborgseld med en Guy Fawkes-docka i. Och väldigt fina fyrverkerier. Igår däremot var det uppsatsuppsatsuppsats. Den blev klar imorse, så nu försöker jag att helt enkelt glömma bort den. Ikväll blir en lugn kväll, lite folk kommer över till Geddes för filmkväll. Imorgon ska vi upp tidigt - utflykt till St Andrews!

Inga kommentarer: