söndag 23 november 2008

Snöööö!


Här har jag gått hela veckan och varit avundssjuk på all snö som tydligen finns i Uppsala. Och så har jag suckat och tänkt på hur vårt vackra campus skulle se ut under ett snötäcke. (Mums!) Och att det antagligen inte hinner komma någon snö innan jag åker. Men så imorse var det alldeles vitt! Hur fint som helst, och väldigt oväntat.

Det var dessutom extra passande just idag, jag har nämligen varit på julmarknad i Dunblane. Min svenskaelev Rebecca (som är ungefär lika julgalen som jag, om inte mer) frågade om jag ville följa med. Det var hur mysigt som helst. En hel hall full av små bord med handgjorda saker. Smycken, tvålar, tröjor, halsdukar, målade blomkrukor. Vi gick ett varv för att titta på allt, sedan x antal varv för att handla. Så det tog några timmar. Jag och Rebecca gick och trallade på julsånger medan Gordon (kompis till Rebecca som också följde med) mest skrattade åt oss. När vi var påväg hem hade Gordon äntligen lärt sig uttala mitt namn, då sa han Boel i varannan mening bara för att öva. På det hela taget hade vi väldigt trevligt. Det känns inte ens dumt att börja vara julglad redan i november, för jag måste ha lite före-julstämning innan jag åker härifrån. Nästa helg fortsätter jag på samma tema med tysk julmarknad i Edinburgh.

Annars har det inte hänt så mycket i veckan. Igår tittade jag på Snakes on a plane, den var som väntat väldigt dålig. Men rätt så underhållande. Nu ska jag ägna resten av kvällen åt att skriva på min uppsats. Eller försöka i alla fall.

2 kommentarer:

Karin sa...

Snön var kul en liten stund, men efter ca en halvmeter snö, bussar som aldrig dök upp (Uppsalabuss har ju inte insett att det ibland snöar i Sverige) griniga föräldrar som skottat snö tills de har ont i hela kroppen, flera omkulltrillningar på den glashala packade snön samt rapporter om att det snart ska bli plusgrader (och därmed kommer Uppsala att dränkas i slask), så började man längta efter våren igen...

Boel sa...

Haha tack karin, nu känns det bättre! :)