söndag 30 november 2008

Trippy trees.



Skåda den vackra frosten! Tror inte det har snöat, men det är frost överallt och hela världen är vit. Det är också St Andrews Day vilket innebär fritt inträde till Wallace Monument. Så vi passade på förstås, var kanske inte bästa dagen eftersom man inte såg någonting. Det tar ungefär en kvart att gå till monumentet, och det brukar alltid sticka upp bakom universitetet. Men idag syntes det inte över huvud taget förrän man stod precis under. Och det var ingen vidare utsikt heller, högst upp var det som att titta ut på en vägg av moln. Men det var fint så fint runt omkring ändå, så det gjorde inte så mycket. Vi bor ju ändå precis bredvid, kan gå dit igen när det är bättre utsiktsväder.
Igår var vi i Edinburgh, det var väldigt roligt. Vi strövade runt på marknaden, tappade bort hälften av gruppen för att det var så mycket folk. Jag handlade julklappar och drack underbart varmt gott glögg. Efter marknaden drog vi oss upp mot Royal Mile och gick runt i affärer och så. Fikade också på Elephant Café, som tydligen är ett av ställena där Harry Potter kom till. Och så åt vi middag på restaurangen som är döpt efter hunden Bobby. På det hela taget var det väldigt trevligt.

Imorgon är det första december, alla kommer väl ihåg att titta på julkalendern? Jag har ingen aning om vad det ska vara i år, men det visar sig. Jag har en egen kalender också, ska lyssna på ett avsnitt av Grod jul på Näsbrännan (världens bästa radiokalender från 1993) varje dag. Annars funderar jag mest på vad jag ska göra med min sista vecka i Skottland. Inte någonsin, men ändå. Sista på ganska så länge.

1 kommentar:

Hardy sa...

Bilderna är utmärkta. De faller avgjort inom betyget "Gee, I wish I had made that shot" (Am slang from Flickr.com)