onsdag 18 mars 2009

Mars mars mars...

I will take a train to Aberdeen
and to all the places I still haven't seen

Ibland passar man bara in i låtar man hör helt slumpmässigt. På fredag tänkte jag ta tåget till Aberdeen, eftersom det är ett sånt där ställe som jag inte har sett än. Annas lillasyster Haley är här på besök från USA, så den här veckan turistas det för fullt. Fredag Aberdeen, lördag St Andrews.

Mars månad är fylld av en sak (möjligen fler, men det är så att säga bredvid poängen) och det är födelsedagar. Det har inte gått en vecka utan att jag firat minst en. Men jag klagar inte, har alltid varit för tårta och partyhattar. Nästa är Laura som fyller år på lördag, och sedan blir Dave gammal på tisdag. Och sedan är det nästan dags för min egen. Jag ägnar mig för närvarande åt allvarlig tålamodsträning, har nämligen fått en hög presenter som jag inte får öppna på ytterligare två veckor. Det är nog bra för moralen...

För övrigt är jag trött och förkyld, men har kanske (antagligen, men jag säger kanske ändå) fått sommarjobb, så livet ska nog ordna upp sig ändå. Om nu bara universitetet kunde göra ett examensschema så skulle planeringsnördens tillvaro vara fulländad.

Inga kommentarer: