tisdag 31 mars 2009

Your presence in my garden is utterly absurd.

Jag är trött, det är sol ute och imorgon kommer mitt kök att sprängas av överbelastning. (Precis som intresseklubben...) Men det kan nog bli kul. Jag tänker att fyrtio pers i Geddes nog är ungefär som fyra elefanter i en folka. Och då är det ju bara att klämma in två (eller tjugo) där fram och två där bak. Dessutom är det mesta är kul om man får äta tårta.

Idag har jag gått på en tidig föreläsning, skrivit klart en uppsats, promenerat runt sjön och läst Oscar Wilde på en solig gräsmatta. Överväger att skaffa Dorian Gray som bussbok till Irland. På lovet ska jag minsann läsa något som inte är kurslitteratur.

Jag har fortfarande ingenstans att bo nästa år. Nu är vi inne på ett hus i Bridge of Allan. Otroligt fint både ute och inne, men jag har ju fortfarande gnällt om att jag inte vill bo så långt bort från allt. Å andra sidan har det en söt trädgård med en gräsmatta och en bänk. Och vad är väl en liten fot i jämförelse med det? Nej, just det.

6 kommentarer:

5Aces sa...

Till att börja med GRATULERAR!!! Sen kan man på uppdaterings fronten säga att vi har de första varma dagarna, igår var det 11 (!) grader och idag är det minst lika mycket med strålande solsken.

till slut har jag bara ett ifrågasättande :P varför lästa dorian gray? har precis läst den i skolan.

ps. jag fixar lite bilder, till vilken e-mail???

Tobbe sa...

GRATTIS (!) på födelsedan önskar Torbjörn

Hardy sa...

Här hos mig finnes: "The complete illustrated Stories, Poems and Plays" by Oscar Wilde. Välkommen att botanisera. Så de verk du inte hinner köpa kan du slänga ett öga i när du passerar mig.

Vi rekommenderar varmt "The Canterville Ghost".

Oscar Wilde är mest känd för sina hyperbelformade citat, t.ex

"There is only one thing worth being talked about, and that is not being talked about".

Men den hade ni säkert redan hört.

Boel sa...

Tack för grattisen kusiner!

Jag vet inte, men jag tror att Dorian är värd ett försök. Och allt är ju roligare när man inte måste... Du har väl min hotmail Sverker? Använd gärna den!

Jag är sedan studenten också lycklig ägare av Wildes samlade verk. Men den boken var lite för tung (och lite för fin) för att ta med till Skottland. Och ja, den hade vi hört. :)

5Aces sa...

Jo, jag har den. Men det kom jag inte på förens jag jagat liv i en vecka fö att få den :P

Anonym sa...

Superflat <3