fredag 24 oktober 2008

Puss ut på en stund.

Ceilidh var helt fantastiskt kul. Sjukt bra musik, och dans med en massa skuttande och armkrokande. Andrew - en av skottarna som vi har fått med till International Society - hade kilt på sig och kunde dessutom alla danser. Det var över huvud taget en bra indikator; folk med kilt vet hur man gör. Det var otroligt hur trötta alla var efter tre timmar, efteråt orkade ingen mer än att bara åka hem och sova, eller åtminstone sitta ner. Men skoj var det.

Igår hände inte mycket. Det regnade, jag lämnade in min uppsats och firade med att gå på Fubar med korridorarna. Är lite stolt över att det tog såhär lång tid för mig att ha gått på alla (tre) klubbarna här, de flesta andra har redan tröttnat på dem. Men Fubar var nog ingen direkt favorit.

Så dagen idag har varit lite långsam, har inte gjort så mycket vettigt men haft rätt trevligt ändå. Var inne i Stirling med Dave. Han söker bartenderjobb, så vi har varit på större delen av stadens pubar för att lämna CV och fylla i skojiga blanketter. Och jag har upptäckt att Highland Hotel har underbara fönsterbläck. Och så har jag spridit Kafka på stranden vidare, vilket måste ses som en god gärning.

Och imorgon, mina vänner, åker jag till Sverige. Det känns rätt konstigt faktiskt. Jag vet inte hur länge jag tror att jag har varit här, men det känns i alla fall som mer än de sex veckor som jag har varit här. Men det ska bli väldigt skönt att komma hem lite.

Alltså: under veckan som kommer kan man nå mig på mitt svenska mobilnummer. Om man håller sig framme kanske man till och med kan hinna träffa mig! Annars säger jag adjö för ett tag - nu tar jag semester och bloggpaus.

Inga kommentarer: