måndag 22 september 2008

En sån där dag.

Dygnet började bra vid tretiden då folk sprang skrikande genom korridoren och bankade på dörrarna. Jag orkade inte ens resa mig upp för att säga håll käften. Dygnet fortsatte vid nio när väckarklockan ringde, och klockan tio när min föreläsning började. Jag somnade faktiskt inte, och nu går jag mest runt och försöker se ut som att de svarta påsarna under mina ögon hör hemma där. I natt ska jag sova om det så ska kräva hörselskydd.

Sedan kommer vi till de mer komiska detaljerna. Som att någon har skrivit fel ID-nummer på mitt hall card så att jag under veckan har registrerat mig hos läkare, föreningar, klubbar osv med ett ID-nummer som egentligen tillhör en kinesisk student. Nästa upptäckt var att med mitt efternamn räcker det inte med att titta i sin egen brevlåda, dvs den på M. Nej då, jag får post även i W-lådan. Mitt Visa-kort till exempel som jag var nära att efterlysa har legat och drällt i fel brevlåda, säkert i flera dagar.

Det händer bra saker också. Var på introduktion till religionskursen idag, den verkar väldigt bra. Har även haft min första riktiga föreläsning i media. Föreläsaren var rolig, men det kändes mest som ännu en introduktion för den handlade om hur man gör research på internet till uppsatser. Tror det blir mer spännande snart.

Jag verkar ha valt rätt kurser i alla fall, tror ingen av dem har final exam i slutet av terminen. Å andra sidan har alla stora uppsatser. Men ändå. Jag har också konstaterat att det är skönt att föreläsningarna bara är en timme långa. Man hinner inte riktigt somna då. Inte ens idag.

Inga kommentarer: