söndag 14 september 2008

I'm back.

Efter två dagar i limbo och minst tjugo olika stadier av hemlängtan fick jag äntligen flytta in på skolan. Och nu, efter x antal turer till biblioteket och informationen och instalationer hit och dit har jag äntligen tillgång till internet. Jag har i och för sig inte varit helt avskuren från omvärlden, det finns en hel del människor här. Igår gick jag bara ut i köket så hittade jag folk att prata med, har till och med hittat två finlandssvenskar så jag kan öva på modersmålet också. (Och få skum dialekt där med...) Men oftast pratar alla bara engelska ändå.

Igår flyttade jag in, handlade mat för första gången i områdets egen affär och lagade nudlar på äkta studentvis. På kvällen var det välkomstfest för alla nya, det var skoj men väldigt högljutt. Och väldigt trångt. Vi köade länge för att få biljetter och kön bakom oss gick hela vägen ut på bron utanför huset. Så jag övergav trängseln och värmen vid ett för att sova, men det gick inte så bra för grannarna stannade uppe rätt många timmar efter det. Och de hördes.

Idag har det varit en del informationsföreläsningar uppdelade efter vilken bokstav ens efternamn börjar på, A-E osv. Man vet verkligen att man är i Skottland när alla som heter något på Mc får en helt egen föreläsning.

Jag har nu även inhandlat en brittisk mobil. Med den följde lämpligt nog ett brittiskt telefonnummer, alla som är intresserade av att få det kan bara säga till!

2 kommentarer:

Mika sa...

Heej gumman! Låter som du lever ett riktigt studentliv nu, med nudlar o allt :) Hoppas du trivs där borta :) kram

Anonym sa...

Skum dialekt oh yesss! ;D Boel it's CRAZY (but fun!) to read this now, such a time machine experience!!!