fredag 19 september 2008

Tips från coachen.

1. Paddla inte kajak i svarta jeans som färgar, speciellt inte om det är dina sista rena byxor.
Ja, idag har jag provat på att paddla kajak på the loch. Eller kajak och kajak, jag skulle nog snarare kalla det nötskal; det var en liten och orange sak som verkade väga typ två kilo. Så det var i alla fall lätt att vända. Och att snurra åt slumpmässiga håll. Jag vann en snurrtävling och fick tillstånd att skvätta ner förloraren, och så missade jag totalt... That was one poor splash. Sedan spelade vi kajakpolo, det vill säga bollsport i lag, passa och göra mål. Där blev man blöt. Men kul var det.

2. Tappa inte bort en kamrat i världens största varuhus som ingen hittar i.
Jag har också varit inne i Stirling i en riktig affär. En riktig gigantisk billighetsaffär. Den lilla som finns här på området är inte jättebra, så det var skönt. Och jag hittade allt jag ville ha utom ett tandborstglas. Förstår inte att det ska vara så svårt att få tag på en liten plastmugg. I alla fall så tappade jag bort Michelle i affären och sedan stod vi och väntade på varandra på olika ställen. Men vi fick tag i varandra (tack och lov för mobiltelefoner) och kom lyckligen hem igen. På bussen (som också var full av andra studenter som också varit och shoppat) träffade vi en amerikanska som skulle till Wallace Monument. Hon verkade gilla Mel Gibson också...

3. Gå inte på föreläsning utan föreläsare, det är ganska meningslöst.
Just det, introduktionen till min religionskurs som skulle vara idag klockan fyra var uppenbarligen inte idag klockan fyra. Så vi fick snällt gå därifrån och vänta till måndag. Har varit och köpt böcker (några av dem) till de andra kurserna. The Norton Anthology of Poetry till engelskan, den har bibelsidor som man knappt vågar bläddra i. Men då får man ju förstås in fler dikter. Och The Media Student's Book som tydligen ska vara väldigt bra. Har lånat en annan mediabok på biblioteket, jag kommer nog köpa några till men inte än. Pengarna bara flyger såhär i början, har köpt medlemskap på sportcentret för många många pund, och så vill föreningarna ha årsavgift också. Men men, det är ju för hela året.

4. Skriv inte långa blogginlägg när du egentligen borde laga middag.
And on that note...

2 kommentarer:

Nina sa...

De där byxorna kommer att färga i evighet. Tro mig. Akta dig för sjöar och regn i dem och akta andra kläder för byxorna!

Boel sa...

Det var en svart pöl i botten på min kajak!