onsdag 24 september 2008

Jag tycker om den här staden.

Idag har jag varit inne i Stirling. Uni är invarderat av skolelever, tror det är en applicant day eller något sånt. För ett par dagar sen var det en mässa med massa olika universitet här, det var lite konstigt. Min spontana tanke var att de vill bli av med oss så snabbt som möjligt, men jag hörde nog inte riktigt till målgruppen.

Jag har en lugn dag idag. Gårdagens kväll förvandlades till en pubrunda, det var väldigt trevligt. Men det gjorde morgonen seg, kändes väldigt skönt att inte ha några lektioner idag. Så jag åkte in till Stirling och drack te på mitt stammiskafé. Och sen vandrade jag runt och bara hade trevligt. Avslutade turen med en storhandling på Tesco. Konservburkar är tunga.

Dagens fniss: två äldre damer på kaféet flyttade runt mellan olika bord, de verkade inte riktigt kunna bestämma sig för vilken plats som var den perfekta. När jag precis skulle gå kändes det som att de satt och tittade på mig, och så hörde jag en av dem säga "Yes, that is a very nice seat". Så fort jag rest mig upp tog de min plats.

Den här kvällen borde jag ägna åt Frankenstein. Får se hur det går. Imorgon är det Food Night, ordnat av International Society. Man ska alltså laga mat från sitt eget land. Jag vet inte, jag kan ju alltid ta med knäckebröd och kaviar. Några från Finland tänker av någon anledning baka kanelbullar, så kanske (antagligen) är jag lat och låter det passera som skandinaviskt. Jag vet inte ens varifrån kanelbullen kommer.

Någon som har hört talas om Alphabeat förresten? Det är tydligen ett svenskt band och de är jättestora här. Det är en vanlig association till Sverige, förutom Henrik Larsson...

4 kommentarer:

Unknown sa...

Anledningen till att du inte har hört talas om dem kan vara för att de är danska (enligt en snabb wiki-search)...


Och haka på kanelbullarna du. Kan ju alltid hota med att de faktiskt inte vill äta svensk mat, och nämn surstömming och annat skit :P (Fårskalle, pölsa... eller som min kära farmr såg när hon var ung i världen, konserverad älgmule. Med hår. Yumyum)

BTW, redan skaffat stammiskafé? Ja, du är allt en ambitiös en :P

Boel sa...

Haha! Alla säger att de är svenska! Jag tittade på när kanelbullarna bakades (de gör lite annorlunda i Finland) men tog med knäckebröd och kaviar. :)

Hittade stammis-stället i somras, och nu sen jag upptäckt den mysiga övervåningen blev det snabbt en favorit.

Jag har ätit haggis. Så pölsa kan ju slänga sig i väggen... ;)

5Aces sa...

har inte hörttals om alphabeat men henrik larson ska tydligen sprida sig över världen...
hur har du det?

//Sverker

Boel sa...

Här är det bra men idag är det äkta skotskt väder - kallt och regn :P hoppas det är bra därborta också, tänker på er extra mycket till helgen! :) kram