fredag 3 oktober 2008

Det går bra för Sverige.

Just nu borde jag sitta med min mediagrupp och jobba med vårt research project. Men jag är så lyckad idag att jag inte hittade dem. Vi skulle träffas klockan ett i biblioteket, och jag hade seminarium som slutade ett så jag sa att jag skulle bli lite sen. När jag kom dit kvart över ett var det helt kört. Jag har letat igenom hela biblioteket, men de var inte där. Så sen gav jag upp, insåg att de skulle kunna vara precis var som helst. Och jag kan väl inte direkt klandra dem för att ha glömt bort mig, jag kommer inte ens ihåg vad människorna heter.

Nu är fläckarna i mitt handfat borta. (Efter centrifugmissen hade jag ingenstans att hänga mina jeans så de blev kvar i handfatet. Det var ett så kallat mindre smart drag.) Jag frågade en städerska imorse om hon kunde ge mig lite blekmedel eller så, och hon sa ungefär att hon inte fick det för att det är giftigt (och giftiga saker kan man ju inte anförtro dumma studenter med) men att hon skulle tvätta det åt mig. Så nu luktar det härligt (giftigt) i mitt rum. Men rent blev det.

Igår var jag på Pub Quiz, det var rätt skoj. Och mitt lag "Stevie Wonder's Reading Glasses" var rätt dåligt, i alla fall på sportfrågorna som var oroväckande amerikanska. Sedan fortsatte vi till Dusk (klubb i Stirling, lite People-varning, fast mycket billigare) där vi dansade större delen av kvällen. Det var kul, men mitt mest bestående intryck är att hela golvet var täckt av glassplitter. Ikväll ska jag ta det lite lugnare, ska in till Stirling och äta middag med Robin som cyklar genom Skottland och lämpligt nog passerar genom Stirling.

Och nu rinner minuterna iväg som jag borde lägga på mitt mediaprojekt, som jag nu kommer behöva lägga ner i nästa vecka när jag skulle vara ledig. Å andra sidan kan jag ägna dessa minuter åt att skriva på artikeln som ska in idag. Som jag annars skulle behöva skriva inatt. Det där med deadlines är nog relativt...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Menar du att man kan hålla deadlines?

Boel sa...

Vet inte, men jag tror att det teoretiskt sett är möjligt...