onsdag 1 oktober 2008

The town chipped in and it's my turn Tuesday.

Idag har jag tvättat. För hand. I mitt handfat. Så går det om man inte har några småpengar till tvättmaskinen, och dessutom är för snål för att köra halvfulla maskiner. Riktigt spännande blev det först när jag kom ner till tvättstugan med mina droppande kläder och upptäckte att centrifugen är trasig. Och att alla andra centrifuger i alla andra tvättstugor också är trasiga. Jag hittade gulliga små tanter som ringde runt till alla andra ställen åt mig, så jag slapp gå runt och leta. Summan av kardemumman är i alla fall att mina blöta kläder nu hänger i taket och droppar ner i tvättbaljan. Det kommer ta år för dem att torka.

Det luktar höst ute och är jättefint. Sol. Har suttit ute och pluggat på en av alla perfekta pluggbänkar som finns runt sjön. Idag firar jag också att mina studiemedel äntligen har landat i Skottland efter att ha varit på vift i oroväckande många dagar. Puh.

3 kommentarer:

Hardy sa...

Mycket läsvärt och underhållande, men rubriken är en smula svårtolkad för en oinitierad.

Boel sa...

Svaret på de flesta (eller ganska många) av mina spontana citat: Gilmore Girls

Hardy sa...

Jag förmodar att läget därmed är glasklart för alla som har lika ingående kännedom om Gilmore Girls som skribenten.