torsdag 9 oktober 2008

Tillbaka i Stirling och dödligt trött.

Igår var jag och Mister i Edinburgh, det var mysigt. Och imorse ringde väckarklockan kvart över fyra för att någon skulle med en förbaskat tidig flight. Av någon konstig anledning var jag nästan tröttare när klockan ringde andra gången klockan sju. Jag slappade ett tag på hotellrummet innan jag masade mig till stationen för att ta tåget tillbaka till Stirling.

Sen dess har jag sovit på en föreläsning och två seminarier. Det sista var nog värst, bara för att jag hamnade i en dålig grupp. Gruppen bredvid hade en jättespännande diskussion (ja, jag var frestad att helt enkelt flytta mig dit) om allegorin vi skulle prata om. I min grupp sträckte sig diskussionen till "vad är en allegori?".

Från det ena till det andra. Jag har fått en vision: Wallace Monument i pepparkaka. Dream with me folks, jag kan fixa närbilder!

3 kommentarer:

Nina sa...

Lägg det på minnet! Det är snart dags för pepparkaksbak med vidhörande projekt.

Liv sa...

Konstruktionsavdelningen har mottagit förslaget och börjar utreda inom kort.

Ber för övrigt observera att jag också hittat din blogg nu. :-)

Boel sa...

Hahaha! Bättre sent än aldrig, kära syster. När kommer du in på skype? :)