lördag 4 oktober 2008

Trött, kall, blöt och vilse.

Ja, det sammanfattar dagen ganska bra. Trött och inte alls utvilad åkte jag iväg för att köpa en cykel. I Fallin, det vill säga långt bort i buskarna. Gael som jag åkte dit med hittade sin cykel på en gång, jag däremot provade säkert fem olika och hade dessutom den stackars ägaren att ändra sadelhöjd på allihop. Men jag hittade tillslut en. Inte alls perfekt, men helt okej. Sedan skulle vi alltså, dumma som vi var, cykla tillbaka till Stirling. I regnet och blåsten. Vi hamnade bara lite fel, bara några gånger. Men vi kom fram, långt långt senare. Och efter att Gael lagat lunch åt mig kändes det lite bättre.

Sedan skulle jag göra alla ärenden som jag hade tänkt ägna dagen åt. Fick bara typ hälften gjorda för att jag inte orkade. Men storhandla på Tesco var jag tvungen att orka, hade inte så mycket mat kvar. Det blev fler tunga kassar och min cykel (som varken har korg eller pakethållare) blev väldigt vinglig. Jag kände att bilar vänstertrafik och vingel var lite väl riskabelt för min smak, så det slutade med att jag gick större delen av vägen från Stirling till uni. Det är något väldigt ironiskt över det hela. Här har man köpt en cykel för att slippa gå...

Nu rör jag mig inte ur fläcken resten av kvällen.

2 kommentarer:

Pokus sa...

åh, du är så söt. det är någonting väldigt ironiskt över det. och i love you :)

Boel sa...

haha <3