fredag 17 oktober 2008

Oops, big bell!

Imorse vaknade jag före sju av en väldigt effektiv väckarklocka. Jag hade inte ställt någon klocka över huvud taget eftersom mitt första seminarium är klockan tolv, men strax före sju blev jag alltså väckt ändå, av en väldigt stark signal. Ett så kallat brandlarm.

Så, det var bara att sno åt sig en tröja och gå ut, för att sedan stå i regnet utanför huset i en halvtimme, huttra och fundera på det där med förkylningar. Kanske är det inte så konstigt att man aldrig blir frisk på det här stället... Jag tror i alla fall att det var en övning, såg inga brandbilar, och dessutom var alla hall assistants misstänkt påklädda. Jag tror att de kom fram till att morgonen är tiden när flest människor faktiskt är i huset - före lektionerna och efter klubbarna.

Nu har jag i alla fall sovit i ett par timmar till, så det ska nog bli en dag av det här också. Ska spendera resten av dagen med att ladda upp inför kvällen - Salsa Night!

Inga kommentarer: